Dieta in sarcina. Dieta din primul trimestru de sarcină -sarcină și nutriție. Mănânci pentru doi în timpul sarcinii?


Acum, ca sunt insarcinata, ar trebui sa mananc altfel?

dieta in sarcina

Pentru ca vei deveni mama este foarte important sa mananci sanatos. Mai jos iti aratam cum poti sa obtii toti nutrientii de care aveti nevoie, atat tu, cat si copilul tau.

dieta in sarcina

Daca stii ca nu te-ai hranit corespunzator nevoilor tale, este cu atat mai important sa iti calculezi mesele echilibrat, in asa fel incat sa acoperi acea gama variata din toate cele patru categorii de nutrienti: Fructe si legume. Le dieta in sarcina cumpara proaspete, conservate, congelate, uscate sau stoarse.

Dieta în sarcină: alimente pe care să le consumi şi pe care să le eviţi

Propune-ti cel putin dieta in sarcina portii zilnice de fructe si legume. Alimente bogate in amidon. Acestea includ paine, paste, orez si cartofi. Incearca sa alegi sortimentele integrale.

Cum mi-am mentinut echilibrul si silueta pe perioada celor 9 luni de sarcina

Mancaruri bogate in proteine. Acestea includ carne macra si de pui, peste, oua si leguminoase cum ar fi fasolea si lintea. Incearca sa consumi cel putin doua portii de peste pe saptamana, inclusiv peste gras. Untura de peste este printre cele mai sanatoase grasimi. Acestea dieta in sarcina lapte, branza si iaurturi, care contin calciu.

dieta in sarcina

Produsele lactate, impreuna cu pestele de mare si sarea de mare, sunt surse bune de iod. Ai nevoie de o multime de iod in dieta pentru a ajuta dezvoltarea sanatoasa a bebelusului tau.

Alimentatia pe durata sarcinii

Trebuie sa mananc mai mult, acum ca sunt insarcinata? Corpul tau devine mai eficient atunci cand esti insarcinata, si se foloseste mai corect de mancarea pe care o consumi decat o facea inainte. Asta inseamna ca nu trebuie musai sa consumi calorii in plus in primele sase luni de sarcina. Pentru ultimele trei luni, ai nevoie doar de aproximativ de calorii in plus pe zi.

Doua sute de calorii este echivalentul a: felie de paine prajita integrala cu o cutie mica de fasole; o lipie prajita cu doua linguri rase de hummus degresat; o dieta in sarcina de branza cu paine prajita.

Dietele de slabit in sarcina: bine-venite sau periculoase?

Pofta de mancare este ghidul cel mai bun pentru a vedea cat anume trebuie sa mananci. Pofta de mancare fluctueaza in timpul sarcinii: In primele cateva saptamani apetitul poate scadea si este posibil sa nu simti nevoia de mese regulate, mai ales daca ai greturi. La mijlocul sarcinii pofta de mancare poate fi aceeasi ca inainte sau sa dea semne vagi ca ar fi in crestere. Spre sfarsitul sarcinii apetitul va creste considerabil. Daca ai arsuri sau senzatie de supra-saturare dupa masa, ar fi mai indicat sa iti programezi mai multe mese, dese si mai putin consistente.

Dieta din primul trimestru de sarcină -sarcină și nutriție. Mănânci pentru doi în timpul sarcinii?

Cea mai importanta regula pe care trebuie sa o tii minte este aceea sa mananci doar cand iti este foame. Pastreaza o balanta a mancarurilor pe care le consumi zilnic, iar in greutate vei lua treptat, pe masura ce si copilul va creste.

Ar trebui sa iau vitamine ca suplimente alimentare?

Dieta în sarcină I Dr. Anca Sultan I metchim.ro

Intr-o lume ideala, in care nu exista greturile sau aversiunea la anumite feluri de mancare, o dieta in sarcina echilibrata ar fi tot de ce ai avea nevoie.

Un supliment alimentar prenatal, bazat pe vitamine si minerale, ar fi o reasigurare ca organismul tau primeste tot de ce are nevoie.

Ce mancam in timpul sarcinii: in ce consta dieta femeilor gravide

Este recomandat sa iei doua suplimente alimentare pe timpul sarcinii: micrograme mcg de acid folic pe zi, pentru primele 12 saptamâni 10 mcg de vitamina D pe zi, pe tot parcursul sarcinii Ulterior, s-ar putea sa ai nevoie si de fier. Nivelul de fier din organism iti va fi verificat pe durata sarcinii, iar obstreticianul tau te va sfatui cu privire la nevoie tale concrete.

  • Cum mi-am mentinut echilibrul si silueta pe perioada celor 9 luni de sarcina | Laura Cosoi
  • In niciun caz nu mi-a fost gandul la alta dieta decat cea de sanatate.
  • Dieta din primul trimestru de sarcină -sarcină și nutriție.

Calciul este de asemenea important; va trebui sa iei dublu zilnic fata de doza normala. Ai putea lua niste multivitamine speciale pentru sarcina, care contin acid folic, vitamina D, fier si calciu.

Despre nutritie Nu exista o formula magica pentru o alimentatie sanatoasa in sarcina. De fapt, aceleasi principii de baza ale unei diete sanatoase raman valabile si in sarcina: multe fructe, legume, cereale integrale si proteine slabe. Totusi, trebuie sa acorzi o atentie deosebita anumitor nutrienti. Acidul folic - previne anomaliile congenitale Acidul folic previne defectele de tub neural care sunt anomalii severe la nivelul creierului si maduvei spinarii.

Uita-te dupa unele care contin, de asemenea, vitamina C, vitaminele din complexul B, cum ar fi B6 si B12, zinc, potasiu, iod si vitamina E. Nu lua suplimente care contin retinol, forma animala a vitaminei A. In cantitati mari, poate fi toxic pentru copiii nenascuti.